Breadcrumb Home Over Movisie Medewerkers Sanneke Verweij Profiel: Sanneke Verweij Contact met Sanneke S.Verweij@movisie.nl 030-7892263 LinkedIn Functie Projectmedewerker / onderzoeker Team Zeggenschap en burgerbetrokkenheid Thema’s Sociale wijkteams Cliëntenparticipatie Professionele besluitvorming Ik heb meegewerkt aan: Categorie: Publicatie Type: Handreiking Hoe gemeenten het cliëntervaringsonderzoek succesvol inzetten Hoe ervaren inwoners de geboden hulp van hun gemeente? Gemeenten moeten dit met het jaarlijkse cliëntervaringsonderzoek (CEO) onderzoeken. Aanvankelijk zagen veel gemeenten deze CEO vooral als... Categorie: Artikel Type: Uit de praktijk Vijf kenmerken voor inclusieve inwonerparticipatie Wil jij ook de stem van een brede en diverse groep inwoners benutten voor beleidsontwikkeling? Wil je een beeld van wat er goed gaat en beter... Categorie: Artikel Type: Interview Waar staan we voor? Leidende principes bieden houvast Steeds meer gemeenten en organisaties werken met leidende principes omdat ze meer richting en houvast willen. Movisie haalde ervaringen op bij de gemeenten Ede en Vlissingen... Categorie: Artikel Type: Tool Gesprekskaarten helpen om samenwerking in de wijk bespreekbaar te maken Het is geen simpele taak om met zowel bewoners als professionals te werken aan het creëren van een aangename buurt. In samenwerking met sociaal professionals heeft... Categorie: Artikel Type: Interview Ervaringskennis in de Apeldoornse toegang: ‘Het is van levensbelang dat dit blijft bestaan’ De inzet van ervaringsdeskundigheid in de toegang is in opkomst. Movisie volgt en begeleidt verschillende lokale trajecten waar een beloftevolle beweging te zien is. In deel... Categorie: Artikel Type: Interview Ervaringsdeskundigheid in de Oosterhoutse toegang: ‘Het is de toon die de muziek maakt’ De inzet van ervaringsdeskundigheid in de toegang is in opkomst. Movisie volgt en begeleidt verschillende lokale trajecten waar een beloftevolle beweging te zien is. In deel... Categorie: Artikel Type: Interview Op weg naar echte gelijkwaardigheid in de toegang De inzet van ervaringsdeskundigheid in de toegang is in opkomst. Movisie volgt en begeleidt verschillende lokale trajecten waar een beloftevolle beweging te zien is. In deel... Categorie: Artikel Type: Terugblik bijeenkomst Impressie proeverij cliëntervaringsonderzoek september 2023 Een groeiend aantal gemeenten wil graag inzicht krijgen in ervaringen van inwoners met de geboden hulp en steun, met als doel hiervan te leren en verbeteringen... Categorie: Artikel Type: Terugblik bijeenkomst Hoe cliëntervaringsonderzoek anders, beter en vernieuwender kan Hoe meet en volg je de ervaringen van inwoners? En hoe kun je het cliëntervaringsonderzoek (CEO) hierbij benutten en inrichten? Veel gemeenten zijn zoekende hoe ze... Categorie: Artikel Type: Uit de praktijk Goede samenwerking dankzij gespreksinstrument Wat telt Soms lijkt iets simpel, maar is het in de praktijk toch ingewikkelder dan gedacht. Een inwoner heeft een hulpvraag en komt daarmee bij een generalist. Op... Categorie: Artikel Type: Uitleg Wat telt: de inwoner bepaalt zelf wat belangrijk is Steeds meer wijkteams en gemeenten willen bij de invulling van hun opdracht voor passende ondersteuning voor elke inwoner, beter aansluiten bij de ervaringen van de inwoner... Categorie: Artikel Type: Uit de praktijk IDEAAL: veranderbeweging naar integraal werken in Apeldoorn In de gemeente Apeldoorn richt Samen055 zich met de veranderbeweging 'IDEAAL' op het verbeteren van de ondersteuning voor inwoners, zonder belemmeringen door schotten tussen wetten, budgetten... Categorie: Publicatie Type: Tool Implementatiewijzer Wat telt Wat telt is een relatief nieuw instrument voor inwoners en professionals om in gesprek na te gaan wat goed en minder goed gaat in het leven... Categorie: Artikel Type: Uitleg Cliëntervaringen als volwaardige bron voor sturingsinformatie De waarde van cliëntervaringen voor het verbeteren van beleid en uitvoering wordt algemeen erkend. Maar het is nog best ingewikkeld om de ervaringen op een goede... Categorie: Artikel Type: Uitleg Samen met bewoners de buurt verbeteren: hoe doe je dat? Hoe verbeter je als gemeente de leefbaarheid van buurten, samen met de mensen die er wonen en werken? De gemeente Den Haag wilde leren van de... Categorie: Artikel Type: Uitleg In gesprek over monitoring: een frisse blik op de processen in jouw organisatie Wordt monitoring ingezet waarvoor het bedoeld is, namelijk het verbeteren van het dagelijks werk van professionals en daarmee het verbeteren van de ondersteuning aan inwoners? Aan... Categorie: Publicatie Type: Publicatie Gespreksleidraad: basiselementen voor zinvolle monitoring voor professionals Welke resultaten bereiken we met onze ondersteuning voor inwoners, de wijk of de gemeente? Kunnen we zorgen dat het volgen en vastleggen hiervan zo is ingericht... Wat telt: ervaringen van inwoners centraal in uitvoering Categorie: Artikel Type: Terugblik bijeenkomst Het krachtige verhaal over samenlevingsopbouw Na jaren van focus op individuele hulpverleningstrajecten beleeft community building tegenwoordig een herwaardering. Op 22 november deelden zo’n vijftig opbouwwerkers hun ervaringen, tijdens het volgeboekte Leercafé... Categorie: Artikel Type: Interview Gemeente Oss herwaardeert samenlevingsopbouw ‘Mee kunnen doen zou niet alleen de verantwoordelijkheid moeten zijn van individuele mensen.’ Dat zegt senior beleidsadviseur sociaal domein José van den Elzen. Samen met haar... Toon meer
Categorie: Publicatie Type: Handreiking Hoe gemeenten het cliëntervaringsonderzoek succesvol inzetten Hoe ervaren inwoners de geboden hulp van hun gemeente? Gemeenten moeten dit met het jaarlijkse cliëntervaringsonderzoek (CEO) onderzoeken. Aanvankelijk zagen veel gemeenten deze CEO vooral als...
Categorie: Artikel Type: Uit de praktijk Vijf kenmerken voor inclusieve inwonerparticipatie Wil jij ook de stem van een brede en diverse groep inwoners benutten voor beleidsontwikkeling? Wil je een beeld van wat er goed gaat en beter...
Categorie: Artikel Type: Interview Waar staan we voor? Leidende principes bieden houvast Steeds meer gemeenten en organisaties werken met leidende principes omdat ze meer richting en houvast willen. Movisie haalde ervaringen op bij de gemeenten Ede en Vlissingen...
Categorie: Artikel Type: Tool Gesprekskaarten helpen om samenwerking in de wijk bespreekbaar te maken Het is geen simpele taak om met zowel bewoners als professionals te werken aan het creëren van een aangename buurt. In samenwerking met sociaal professionals heeft...
Categorie: Artikel Type: Interview Ervaringskennis in de Apeldoornse toegang: ‘Het is van levensbelang dat dit blijft bestaan’ De inzet van ervaringsdeskundigheid in de toegang is in opkomst. Movisie volgt en begeleidt verschillende lokale trajecten waar een beloftevolle beweging te zien is. In deel...
Categorie: Artikel Type: Interview Ervaringsdeskundigheid in de Oosterhoutse toegang: ‘Het is de toon die de muziek maakt’ De inzet van ervaringsdeskundigheid in de toegang is in opkomst. Movisie volgt en begeleidt verschillende lokale trajecten waar een beloftevolle beweging te zien is. In deel...
Categorie: Artikel Type: Interview Op weg naar echte gelijkwaardigheid in de toegang De inzet van ervaringsdeskundigheid in de toegang is in opkomst. Movisie volgt en begeleidt verschillende lokale trajecten waar een beloftevolle beweging te zien is. In deel...
Categorie: Artikel Type: Terugblik bijeenkomst Impressie proeverij cliëntervaringsonderzoek september 2023 Een groeiend aantal gemeenten wil graag inzicht krijgen in ervaringen van inwoners met de geboden hulp en steun, met als doel hiervan te leren en verbeteringen...
Categorie: Artikel Type: Terugblik bijeenkomst Hoe cliëntervaringsonderzoek anders, beter en vernieuwender kan Hoe meet en volg je de ervaringen van inwoners? En hoe kun je het cliëntervaringsonderzoek (CEO) hierbij benutten en inrichten? Veel gemeenten zijn zoekende hoe ze...
Categorie: Artikel Type: Uit de praktijk Goede samenwerking dankzij gespreksinstrument Wat telt Soms lijkt iets simpel, maar is het in de praktijk toch ingewikkelder dan gedacht. Een inwoner heeft een hulpvraag en komt daarmee bij een generalist. Op...
Categorie: Artikel Type: Uitleg Wat telt: de inwoner bepaalt zelf wat belangrijk is Steeds meer wijkteams en gemeenten willen bij de invulling van hun opdracht voor passende ondersteuning voor elke inwoner, beter aansluiten bij de ervaringen van de inwoner...
Categorie: Artikel Type: Uit de praktijk IDEAAL: veranderbeweging naar integraal werken in Apeldoorn In de gemeente Apeldoorn richt Samen055 zich met de veranderbeweging 'IDEAAL' op het verbeteren van de ondersteuning voor inwoners, zonder belemmeringen door schotten tussen wetten, budgetten...
Categorie: Publicatie Type: Tool Implementatiewijzer Wat telt Wat telt is een relatief nieuw instrument voor inwoners en professionals om in gesprek na te gaan wat goed en minder goed gaat in het leven...
Categorie: Artikel Type: Uitleg Cliëntervaringen als volwaardige bron voor sturingsinformatie De waarde van cliëntervaringen voor het verbeteren van beleid en uitvoering wordt algemeen erkend. Maar het is nog best ingewikkeld om de ervaringen op een goede...
Categorie: Artikel Type: Uitleg Samen met bewoners de buurt verbeteren: hoe doe je dat? Hoe verbeter je als gemeente de leefbaarheid van buurten, samen met de mensen die er wonen en werken? De gemeente Den Haag wilde leren van de...
Categorie: Artikel Type: Uitleg In gesprek over monitoring: een frisse blik op de processen in jouw organisatie Wordt monitoring ingezet waarvoor het bedoeld is, namelijk het verbeteren van het dagelijks werk van professionals en daarmee het verbeteren van de ondersteuning aan inwoners? Aan...
Categorie: Publicatie Type: Publicatie Gespreksleidraad: basiselementen voor zinvolle monitoring voor professionals Welke resultaten bereiken we met onze ondersteuning voor inwoners, de wijk of de gemeente? Kunnen we zorgen dat het volgen en vastleggen hiervan zo is ingericht...
Categorie: Artikel Type: Terugblik bijeenkomst Het krachtige verhaal over samenlevingsopbouw Na jaren van focus op individuele hulpverleningstrajecten beleeft community building tegenwoordig een herwaardering. Op 22 november deelden zo’n vijftig opbouwwerkers hun ervaringen, tijdens het volgeboekte Leercafé...
Categorie: Artikel Type: Interview Gemeente Oss herwaardeert samenlevingsopbouw ‘Mee kunnen doen zou niet alleen de verantwoordelijkheid moeten zijn van individuele mensen.’ Dat zegt senior beleidsadviseur sociaal domein José van den Elzen. Samen met haar...