Klusup - inzending Participatieprijs 2014

praktijkvoorbeeld - 18 juni 2014

Wat houdt het project in?

Wij vinden het opmerkelijk dat er steeds meer mensen zijn met stress en burn-out verschijnselen door drukte, terwijl er ook steeds meer capabele en behulpzame mensen zijn met meer vrije tijd. Door deze mensen met elkaar te verbinden via een online platform, zorgen we voor een betere balans tussen werk en privé. Dit is voor de één meer vrije tijd, terwijl het voor de ander meer werk en inkomsten betekent.

Wat levert het op?

Klusup verbindt drukbezette of minder handige mensen met handige en gescreende buren. Wij vinden het leuk dat mensen elkaar via Klusup kunnen ontmoeten en helpen, maar Klusup biedt voor deelnemers nog meer voordelen:
1. Het bespaart opdrachtgevers geld: het gemiddelde uurtarief van een klusupper is 30% tot 40% lager dan dat van een vakman/bedrijf.
2. Het geeft klusuitvoerders de mogelijkheid om anderen blij te maken met hun vaardig-heden en tergelijkertijd geld te verdienen.
3. Er vinden meer contactmomenten tussen buurtgenoten plaats, wat kan leiden tot een veiligere en prettigere buurt om te leven.

Met wie wordt samengewerkt?

We staan open om met andere organisaties/bedrijven samen te werken. Zo hebben we bijvoorbeeld samen met de Gamma Almere een evenement opgezet waarbij klusuppers uit Almere klusadvies gaven aan klanten. Daarnaast proberen we actief te participeren bij evenementen van derden (Bijv. Movisie, link2Work, SER, etc.).

Wat zijn de succesfactoren?

Het succes van een internet bedrijf bestaat volgens ons enerzijds uit een goed product/goede dienstverlening en anderzijds uit de doelgroep op de juiste manier kunnen benaderen.
Een platform / dienst leveren dat daadwerkelijk werkt, is best een uitdaging. Wij willen dat Klusup veilig, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk is. Iedere dag (en soms ‘s nachts) zijn we bezig om ons platform en daarmee onze dienstverlening een klein beetje beter te maken. Tegelijkertijd proberen we onze doelgroep te laten weten van ons bestaan.

Hieronder staan onze succesfactoren:
1. Luisteren naar de deelnemers: iedere dag bellen we actief deelnemers na om te
kijken wat hun ervaring is met het platform. Met deze informatie passen we vervolgens onze dienstverlening aan. Gelukkig kunnen we deze feedback relatief snel verwerken, omdat we zelf het platform bouwen. Verder is ons telefoonnummer op iedere pagina te vinden, zodat mensen ons ook makkelijk kunnen bereiken.
2. Veiligheid en vertrouwen: wij geloven dat ons concept alleen kan werken als we zorgen dat het veilig en betrouwbaar is. We hebben hiervoor diverse functies in het leven geroepen, zoals email -, telefoon/sms verificatie, ID-controle, social login en interviews.
3. We zijn op dit moment bezig om garanties aan onze dienstverlening te koppelen
door middel van micro-verzekeringen en waarborgen van derden.
4. Gestructureerd en actief benaderen van de media.

Website

Klusup.nl

Looptijd

We zijn pas begonnen (oktober 2013) en hebben geen einddatum voor Klusup.

Uitvoerende organisaties

Klusup B.V.

Plaats

Onze focus ligt in eerste instantie op Nederland, maar onze ambitie is om uiteindelijk actief te zijn in meer landen in Europa.

Contact

Thanh Thruong (thanh@klusup.nl)

Trefwoorden