Managers Table

praktijkvoorbeeld - 17 september 2013

Locatiemanager en de teamleiders van een woon-zorgcentrum dineren wekelijks met hun bewoners. Het doel van deze diners is de dialoog in de organisatie te stimuleren.

Hoe werkt de Managers Table?

De ‘Managers Table’ is geïnspireerd op de ‘captain’s table’ op een cruiseschip. Om de dialoog in het woon-zorgcentrum te simuleren vindt er wekelijks een diner plaats met een teamleider of de locatiemanager en een groep cliënten. Tijdens het diner - aan een extra mooi gedekte tafel - gaan zij met elkaar in gesprek over dagelijkse onderwerpen in de zorginstelling. Zij delen wat goed gaat en wat verbetering behoeft. Zo wordt de kwaliteit van dienstverlening en wederzijds begrip versterkt. 

Wat is het resultaat van de ‘Managers Table’?

Iedereen is zeer te spreken over op de werkwijze van de ’Managers Table’. De insteek zorgt voor korte lijnen binnen de organisatie en men is direct in gesprek met elkaar. Bewoners en medewerkers voelen zich beter gehoord en begrepen.

Prijs voor het Goede Gesprek 2010

Sint Gerlachus won met dit initiatief de Prijs voor het Goede Gesprek, die in 2010 voor het eerst werd uitgereikt. Frank Amory, locatiemanager: ‘Het is heel makkelijk in te voeren: het is simpel, makkelijk te organiseren én het kost amper iets extra. Je kunt het als ware morgen al starten.’

Website

Uitvoerende organisaties

Mosae Zorggroep
Locatie
Sint Gerlachus
Bieslanderweg 60
6213 AL Maastricht
T (043) 354 92 00
http://www.mosaezorggroep.nl/nl/locaties/sint_gerlachus/

Land

Nederland

Contact

Frank Amory, locatiemanager van woonzorgcentrum Sint Gerlachus