Gemeente Middelburg

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Koploper Middelburg

Sinds 2019 kunnen inwoners van de gemeente Middelburg zowel een beroep doen op formele als op informele cliëntondersteuners. Met het koploperproject cliëntondersteuning wil de gemeente Middelburg deze beide vormen van cliëntondersteuning versterken en nog meer onder de aandacht brengen van de inwoners van Middelburg en omliggende regio.

Ambities

De ambitie van Middelburg is dat iedere inwoner op de hoogte is van de brede mogelijkheden van de laagdrempelige onafhankelijke formele en informele cliëntondersteuning en daar ook meer gebruik van maakt.

Onafhankelijke cliëntondersteuning is ingebed is in de structuur van het sociaal domein in Middelburg zodat inwoners de juiste route vinden naar ondersteuning die past bij de vraag op het gebeid van welzijn en (noodzakelijke) zorg.

Acties

Versterken van de positie van onafhankelijke formele en informele cliëntondersteuning op alle gebieden van het sociaal domein. Hierbij worden de huidige partners betrokken en de adviesraad sociaal domein. Onderzoek op welke manieren het project onafhankelijke cliëntondersteuning samenhangt met het project Toegang.

Contactgegevens

Wendy Dek: w.dek@middelburg.nl

Verbetertraject toegang

In Verbetertraject Toegang werken gemeenten, maatschappelijke organisaties en inwoners samen aan een merkbaar verbeterde toegang tot ondersteuning binnen het sociaal domein.

Contactgegevens

i.bostelaar@middelburg.nl

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning helpt inwoners passende zorg en voorzieningen te regelen. Binnen het koploperproject gaan gemeenten aan de slag met het verbeteren van het aanbod, de vindbaarheid en de kwaliteit van cliëntondersteuning.

Contactpersoon:
Bora Avric, b.avric@movisie.nl

Verbetertraject Toegang

In Verbetertraject Toegang werken gemeenten, maatschappelijke organisaties en inwoners samen aan een merkbaar verbeterde toegang tot ondersteuning binnen het sociaal domein.

Contactpersoon:
Annelies Kooiman, a.kooiman@movisie.nl