Je lijf je lief

pagina 65 van 75 Movisie * Handleiding Je Lijf, je Lief! * * * Evaluatie Doel * Nagaan wat de leerlingen hebben geleerd over wensen en grenzen naar aanleiding van de lessenserie. Als u de lessenserie wilt evalueren treft u in het onderstaande overzicht een aantal voorbeelden hoe u het lesprogramma met de leerlingen kunt evalueren. De opdrachten zijn met docenten bedacht die werkzaam zijn in het Amsterdamse praktijkonderwijs. Werkwijze: kies zelf of vraag de leerlingen een keuze te maken uit onderstaande werkvormen. Vraag voorafgaand aan de les aan de leerlingen wat ze allemaal gedaan hebben en vervolgens wat het be- langrijkste is dat ze hebben geleerd van de lessen. Vraag ook waar ze meer over zouden willen weten. Werkvormen om in de klas te doen: Optie 1. Schijf van vijf 3 3 Hang de flappen met de conclusies van elke les aan het bord. 3 3 Deel de klas op in groepjes van drie of vier leerlingen. 3 3 Geef elk groepje een grote cirkel van papier, verdeeld in vijf taartpunten. 3 3 Geef elk groepje de volgende opdracht: Maak eerst voor jezelf een lijstje (op apart papier) met de vijf belangrijkste dingen die je geleerd hebt tijdens de lessen. Kies dan met je groepje de vijf punten die jullie als groep het belangrijkste vonden. Schrijf deze punten in de taartpunten van de cirkel. In iedere taartpunt een punt. 3 3 Bespreek klassikaal welke punten in ieder groepje zijn opgeschreven en waarom. Inventariseer welke punten als belangrijkste naar voren kwamen.

RkJQdWJsaXNoZXIy OTE0NDk=