Je lijf je lief

pagina 72 van 75 Movisie * Handleiding Je Lijf, je Lief! * * * Bijlage 3 - Wedden… (werkvorm 5.3) Beschrijving werkvorm 5.3 voor filmfragment ‘Op het plein versie 2’ Als u kiest voor het filmfragment ‘Op het plein versie 2’ kunt u onderstaande beschrijving van de werk- vorm gebruiken. Versie 2 bestaat uit een filmfragment dat u zelf moet stoppen (of desgewenst moet doorspoelen) tussendoor. 3 3 Geef de leerlingen uitleg over het filmfragment dat getoond gaat worden: Het volgende filmfragment gaat over drie jongens en een meisje. Soms doe je als jongen iets wat je eigenlijk niet wilt omdat - bijvoorbeeld - je beste vriend dat van je vraagt. Of je uitdaagt. De spelers uit het filmfragment heten Lucas, Jack, Noah en Karin. Dit zijn verzonnen namen, de jongeren heten in het echt anders. De jongeren zijn acteurs en spelen niet zichzelf. 3 3 Laat de leerlingen het filmfragment ‘Op het plein’ zien. 3 3 Zet het filmfragment na 3.39 minuten stil voordat u verdergaat met afloop 1. Bespreek met de leer- lingen wat ze zien gebeuren en waarom de jongeren in het fragment doen wat ze doen. Denk hierbij aan de volgende vragen: * Wat heb je gezien? * Hoe praten Lucas en Jack over meisjes? * Wat vind jij daarvan? * Hoe denkt Noah over meisjes? * Hoe zetten Lucas en Jack Noah onder druk? * Zullen Lucas en Jack Noah stoer vinden als hij het doet? Of juist niet? * Vraag aan de leerlingen om de stappen te doorlopen en vraag welke keuzes Noah heeft. Time-out, Check: Noah checkt bij zichzelf: wil ik dit zelf? Noah checkt bij Karin: (1) kijk naar haar gezichtsuitdrukking en lichaamstaal, (2) vraag aan Karin. Kies : welke keuzes heeft Noah? 1. Doen en dan gaat hij over de grens van Karin, 2. Stop of Bij twijfel Stop : Hij zoent niet met haar en respecteert haar grens).

RkJQdWJsaXNoZXIy OTE0NDk=