Je lijf je lief

pagina 73 van 75 Movisie * Handleiding Je Lijf, je Lief! * * * 3 3 Zet het filmfragment weer aan en laat de leerlingen het filmfragment ‘Op het plein afloop 1’ zien (vanaf 3.39 minuten). In dit fragment probeert Noah Karin te zoenen. * Wat doet Noah? * Hoe reageert Karin? * Waarom reageert Karin boos? * Hoe reageren Noahs vrienden? * Denk je dat Noah ooit nog verkering kan krijgen met Karin? * Wat vind je van de keuze van Noah? * Waarom is het belangrijk om naar je eigen grenzen te luisteren? 3 3 Optioneel kunt u de leerlingen de mening van andere jongeren laten zien over afloop 1 in de com- mentaren die opgenomen zijn in het filmfragment (vanaf 4.14 minuten tot 4.58 minuten). 3 3 Zet het filmfragment op 4.58 minuten weer aan en laat de leerlingen dan het filmfragment ‘Op het plein afloop 2’ zien. In dit fragment kiest Noah zijn eigen weg en doet niet wat zijn vrienden hem vragen te doen. * Wat doet Noah? Wat vind jij hiervan? * Is Karin blij om Noah te zien? Hoe zie je dat? * Hoe reageren Noahs vrienden nu? * Wat vond je ervan dat Noah zijn grens duidelijk aangeeft aan zijn vrienden en de grens van Cigdem respecteert? * Wat vind je van de keuze van Noah? * Stel je voor dat je zelf in de situatie zit van Noah. Hoe ga jij dan jouw grens aangeven? * Komt groepsdruk online ook voor? * Stel dat je vrienden je online uitdagen om mee te doen aan een ‘challenge’ en je wilt dit eigenlijk niet. Wat zou je dan kunnen doen? 3 3 Optioneel kunt u de leerlingen de mening van andere jongeren laten zien over afloop 2 in de com- mentaren die opgenomen zijn in het filmfragment (vanaf 5.45 minuten)

RkJQdWJsaXNoZXIy OTE0NDk=