Online training: Contact met transgender personen in publieke dienstverlening

‘Dag meneer, eh…mevrouw?’

Niet weten hoe je iemand aan de balie of aan de telefoon moet aanspreken. Het kan zorgen voor pijnlijke situaties. Voor publieke dienstverleners en al helemaal voor de persoon die zij voor zich hebben. Na het volgen van de online training ‘Contact met transgender personen in publieke dienstverlening’’ weten professionals aan de balie dit soort situaties beter te hanteren.

De tijdsduur van de module is ongeveer 15 minuten.

Voor wie?

De training is breed inzetbaar en uitermate geschikt voor medewerkers werk en inkomen, toezichthouders, receptionisten, telefonisten en baliemedewerkers van overheidsinstellingen, bedrijven en maatschappelijke organisaties.

Contact met transgender personen in de publieke dienstverlening

Beoogde resultaten

Na het volgen van de training ben je op de hoogte van do’s en don’ts en weet je meer over de achtergrond en belevingswereld van transgender personen. Omdat je ook geoefend hebt met casussen ben je praktisch voorbereid om transgender personen aan de balie of telefoon prettig en met respect te bejegenen.

Informatiefolder

In een leaflet treft u meer achtergrondinformatie over de online training.

Download de leaflet