Cliëntervaringsonderzoek: ervaringen van inwoners centraal stellen in beleid
Het 'Cliëntervaringsonderzoek Nieuwe stijl' biedt gemeenten de mogelijkheid om meer gebruik te maken van kwalitatieve onderzoeksmethoden waarin juist inwoners in een meer kwetsbare positie beter gehoord kunnen worden over hun ervaringen. Het levert gemeenten in verhouding tot kwantiatief onderzoek meer verdiepende informatie en aanknopingspunten op om verbeteringen door te voeren. Daarmee draagt het bij aan kwaliteitsverbetering van de toegang en dienstverlening in het sociaal domein. Op deze pagina bundelt Movisie voorbeelden, instrumenten en tools waarmee de ervaringen van cliënten in het sociaal domein in beeld gebracht kunnen worden.
Online inspiratiebijeenkomst op 16 juni 2025
Wil jij het jaarlijkse cliëntervaringsonderzoek (CEO) inzetten om echt impact te maken op de dienstverlening aan inwoners? Wil je verdiepende inzichten krijgen in hun ervaringen met ondersteuning? En ben je benieuwd hoe je het CEO zo kunt inrichten dat het leidt tot échte verbeteringen? Dan mag je deze bijeenkomst niet missen!